Nina iz Silicijeve doline: Če si dober v Sloveniji, imaš velike možnosti tudi v tujini Nina iz Silicijeve doline: Če si dober v Sloveniji, imaš velike možnosti tudi v tujini Idrijčanko Nino Troha je pot pred dvema letoma odpeljala v sončno Kalifornijo. Sprva je študirala na prestižni univerzi Stanford, nato pa se zaposlila pri finančnem skladu v San Franciscu, kjer na podlagi 'big data' metod razvija algoritme za ocenjevanje kreditne sposobnosti posojilojemalcev, ki jih tradicionalne banke ne zajemajo. Nad Silicijevo dolino, zibelko »fintech« industrije, je navdušena in si želi, da bi podobno okolje poustvarili tudi doma v Sloveniji.
(intervju) Damijan Merlak, Bitstamp: Večina kriptožetonov bo odšla na smetišče zgodovine! (intervju) Damijan Merlak, Bitstamp: Večina kriptožetonov bo odšla na smetišče zgodovine! Enaintridesetletni Gorenjec Damijan Merlak je eden prvih Slovencev, ki je pogumno zakorakal v kriptosvet. Leta 2011 je s kolegom Nejcem Kodričem počitniški dolgčas preganjal z razvojem spletne kriptomenjalnice bitstamp. Danes je ta ena večjih na svetu. Merlaka je podjetniški nemir vodil v nove zgodbe – Quantum Project, za katerega je z izdajo žetonov (ico) zbral 4,12 milijona dolarjev. Zdaj Merlaka jezi, da so se v kriptoekonomijo naselili prevaranti, zato že kuha nov projekt, s katerim bo naredil red v ICO-hiši. Razkrivamo, kako in kje živi, koliko je vreden in kaj dela s svojim denarjem.
(intervju) Mäns Wide, šef razvoja pri Roviu: 'Vsi se sprašujejo, zakaj so ptiči jezni' (intervju) Mäns Wide, šef razvoja pri Roviu: 'Vsi se sprašujejo, zakaj so ptiči jezni' Trije glavni dejavniki za uspeh aplikacije Angry Birds so odlično ime, dobro oblikovani liki in zabava med igranjem.
Robert Trnovec: Blockchain bo ustvaril resnično avtomatizirano prihodnost Robert Trnovec: Blockchain bo ustvaril resnično avtomatizirano prihodnost Tehnologija veriženja blokov lahko pospeši digitalno preobrazbo, saj s pomočjo pametnih pogodb zmanjšuje »trenje« pri transakcijah in omogoča povsem samodejno poslovanje.

Kaj ponujajo slovenski podiplomski študiji podjetništva

14.09.2017  08:04
Pripravili smo »last minute« pregled podiplomskih programov za bodoče ali že obstoječe mlade podjetnike.

Programi oziroma študijske usmeritve so namenjene posameznikom, ki želijo pridobiti in okrepiti veščine na področju podjetništva. Pa tudi tistim, ki sodelujejo v podjetniško-inovacijskih projektih uveljavljenih podjetij oziroma iščejo zaposlitev. Njihovi izvajalci trdijo, da bodo udeleženci pridobili znanja za uspešno vodenje podjetja v fazi rasti in internacionalizacije.

Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani, Program Podjetništvo, odgovarja prof. dr. Mateja Drnovšek, profesorica s področja

Podjetništva

Kakšna je dodana vrednost programa - kako je drugačen od ostalih?

Program podjetništva se od ostalih magistrskih programov EF razlikuje tako v vsebini kot tudi v učnih metodah, načinu dela in seveda kompetencah.

V primerjavi z drugimi podjetniškimi programi, pa zasleduje najnovejše trende na področju poučevanja podjetništva (tako z vidika vsebin, kot z vidika učnih metod) hkrati pa izvedba programa sledi visokim standardom kakovosti, ki jih narekujejo domače in stroge mednarodne akreditacije odličnosti. V programu sodelujejo uspešni podjetniki s številnimi izkušnjami, med drugimi tudi dva profesorja s katedre, ki sta globalna avtorja dveh pomembnih teoretičnih konceptov na področju podjetništva - notranje podjetništvo in podjetniška strast.

Študentom so na voljo številne možnosti spoznavanj podjetij in povezovanj z njimi v okviru različnih projektov, seminarjev in obiskov. Poleg pridobljene diplome na najboljših poslovnih šolah v regiji, ki omogoča delo tako v slovenskem kot tudi v mednarodnem okolju, študij hkrati prinaša kompetence za delo in odlično mreženje v podjetniških vodah.

Na kakšne načine sodelujete s podjetji?

S podjetji v programu sodelujemo prek:

- obiska gostov predavateljev,

- reševanja praktičnih primerov (iz podjetij),

- obiski izbranih podjetij (npr. obisk podjetja, ki je Gazela leta v tekočem letu)

- zelo pomembna skupina študentov, sicer bolj na dodiplomski ravni, so nasledniki (otroci) iz družinskih podjetij. V eni raziskavi, ki smo jo naredili na celotni generaciji 2. letnika, smo ugotovili, da je okoli 100 takih študentov, kar pomeni, da je sodelovanje poleg formalnega tudi neformalno z vključevanjem predstavnikov različnih podjetji v skupini študentov.

Koliko časa program že obstaja in kakšni so pretekli rezultati?

Prvo zasnovo programa je oblikovala prof. Petrinova, v letu 1996, na osnovi projekta Tempus kot znanstveni magistrski program. Temu je sledila bolonjska reforma in bolonjski magistrski program, ki je bil od prve akreditacije v letu 2004 že nekajkrat revidiran in prenovljen. Vsako leto razpišemo med 50 in 60 vpisanih mest, ki jih navadno zapolnimo že ob prvi prijavi.

Število diplomantov v vseh teh letih je že krepko preseglo 500, večina te teh pa se je odlično znašla v podjetniških vodah. O tem pričajo številna alumni srečanja, na katerih uspešni diplomati predstavljajo svoja podjetja. Kar nekaj naših diplomatov je bilo vključenih v odmevne zgodbe o uspehu v podjetniških vodah in so bili tudi že prejemniki številnih podjetniških nagrad (podjetnik leta, Gazela, ipd).

Fakulteta za Management Koper Univerze na Primorskem, Program Inoviranje in podjetništvo, odgovarja prof. dr. Mitja Ruzzier, vodja katedre

Kakšna je dodana vrednost programa - kako je drugačen od ostalih?

Poudarek programa je na praktični učni izkušnji iz realnega podjetniškega sveta. Želimo ustvariti čim bolj realne simulacije situacij, s katerimi naj bi se zgoraj navedeni profili srečali v praksi, pri čemer jim dodajamo potrebno teoretično širino, ki jim bo omogočila soočenje s situacijami, s katerimi se med študijem še niso srečali.

Lahko rečemo, da je to trenutno podiplomski program podjetništva in inoviranja v Sloveniji, ki je najbolj praktično usmerjen in najbolj prepleten s prakso. Študenti se soočijo z realno učno izkušnjo s področja podjetništva, inovativnosti, trženja in ciljne usmerjenosti v rešitve.

Študente spodbujamo, da v program pridejo s svojim projektom ali realno idejo, ki si jo želijo izvesti v resničnem življenju. To naj bi predstavljalo osnovo za njihovo delo skozi celoten študij. Med izvedbo različnih (obveznih in izbirnih) predmetov obdelujejo različne vidike svoje ideje (oziroma projekta iz gospodarstva, ki mu ga priskrbimo mi), kot npr. vitkega inoviranja, izdelava prototipa rešitve, poslovnega modela zanjo, razvoja in zaščite blagovne znamke, podjetniških financ oziroma možnosti financiranja (npr. izdelava kickstarter kampanje), vstopa na tuje trge, dela z ljudmi, uporabe različnih novih tehnologij (3D tiskanje)…

Končni cilj programa (kot alternativa klasičnih magistrskim nalogam) pa naj bi postala realizacija svojega podjetniško-inovacijskega projekta. Kot podpora pri delu na svojem projektu dobijo študentje že tekom študija svojega pedagoškega mentorja in mentorja iz prakse.

Študentje imajo poleg navedenega možnost vključitve tudi v različne raziskovalno-aplikativne projekte, ki potekajo na fakulteti. Posebej bi izpostavil, da se bo v roku dveh let razvila »kreativna učilnica«, ki bo financirana v okviru novo pridobljenega projekta in kjer bo možno spoznati in delati s posebnimi novimi tehnologijami (3D scaner in printer, očala za virtualno resničnost, razna IKT orodja…). Zaradi vedno večjih zahtev po fleksibilnosti in vpetosti študentov v prakso ter realizacijo njihovih idej se bo z letošnjim letom velik del predmetov izvajal on-line.

Na kakšne načine sodelujete s podjetji?

V prvem letu izvedbe programa smo sodelovali z več podjetij. Posebej bi izpostavil podjetje Atech, s katerim so študentje sodelovali pri razvoju inovativnega načina promocije blagovne znamke Perles. Nad rezultati so bili naravnost navdušeni, študentje pa so jih tudi javno predstavili na dogodku FestINNO, ki enkrat letno, konec maja poteka v Kopru z namenom povezovanja potencialnih delodajalcev, podpornih institucij in študentov. To je le en primer. Zelo dobro izkušnjo sodelovanja smo imeli tudi s Pospeševalnikom ABC v Ljubljani in njihovimi induciranimi podjetji, s katerimi smo za študente izpeljali enodnevni »mini heckaton«.

Koliko časa program že obstaja in kakšni so pretekli rezultati?

Za sabo imamo šele prvo generacijo študentov, ki je zaključila prvi letnik. Izjemno so se izkazali. Odlično so se ujeli tudi kot ekipa. To je za nas potrditev, da gremo v pravi smeri. A to je šele začetek. Vse ni idealno. Pogovarjamo se s študenti, potencialnimi delodajalci, opazujemo. Tudi sami pedagogi se izobražujemo (v stiku s prakso, v tujini na najboljših fakultetah; npr. Babson College ZDA), opazujemo najboljše in poskušamo to naprej vnašati v naš program.

Glede na to da učimo vitkega inoviranja, želimo to početi tudi sami pri svojem delu, čeprav nam enoletni cikli študijskega leta in zakonodajni okviri, ki jih moramo spoštovati, narekujejo tempo sprememb. Imamo pa že cel kup idej in aktivnosti, da bo študij še boljši, bolj praktično in ciljno usmerjen.

Ekonomsko-poslovna fakulteta UM, Program Podjetništvo in inoviranje, odgovarja izr. prof. dr. Barbara Bradač Hojnik, predstojnica usmeritve

Kakšna je dodana vrednost programa - kako je drugačen od ostalih?

Študijska usmeritev Podjetništvo in inoviranje je mednarodno primerljiva, saj uvaja napredne metode dela, izbrano svetovno in domačo literaturo ter se z načinom dela približuje stvarnim situacijam v praksi.

Zaradi dolgoletnih izkušenj poučevanja podjetništva na EPF – prav naslednje leto namreč obeležujemo 25. obletnico poučevanja podjetništva na EPF UM – kjer smo orali ledino na tem področju in se vsa leta uspešno razvijali, smo pridobili znanja, izkušnje in povezave po vsem svetu. Ta nam omogočajo, da študentje pridobijo najnovejša tako teoretična, kot povsem aplikativna znanja, ki temeljijo na uporabi sodobnih metod in pristopov.

V sklopu posameznih študijskih vsebin in predmetov študentje preverjajo teoretična spoznanja z analizo konkretnih podjetij, naučijo se uporabljati različna poslovna orodja, ki jih nato lahko pri svojem delu neposredno implementirajo.

Naša želja namreč je, da študente usposobimo za zahtevna dela v različnih podjetjih in organizacijah, da bodo sposobni odgovorno in kompetentno opravljati svoje delo, pa naj bo to v lastnem ali družinskem podjetju, mednarodni korporaciji, klasičnem malem podjetju ali drugi inštituciji sistema za podjetništvo in inoviranje.

Na kakšne načine sodelujete s podjetji?

Na Katedri za podjetništvo in ekonomiko poslovanja na EPF UM se zavedamo, da poslovno izobraževanje ne more biti učinkovito, če študenti nimajo stika s poslovno prakso. Zato v pedagoškem procesu sodelujejo tudi številni vrhunski podjetniki, inovatorji ter direktorji uspešnih domačih in mednarodnih podjetij, ki študentom predstavijo svoje metode dela, primere dobre prakse in izkušnje.

Število sodelujočih podjetij, v katerih študenti aplicirajo teorijo, ki so jo spoznali v predavalnicah, je v vseh letih poučevanja podjetništva na EPF UM naraslo že na več kot 400. Med njimi smo samo v zadnjih letih gostili ali obiskali priznana slovenska in tuja imena, med katerimi so Gorenje Surovina d.o.o., Orodjarstvo Gorjak d.o.o., Panvita MIR d.d., 30Lean d.o.o., Plastika Skaza d.o.o., Ocean Orchids d.o.o., AJM do.o., Slovenski podjetniški sklad, podjetnica Maja Monrue, Jason Best in Gary Whitehill iz ZDA, če jih navedemo le nekaj. S tovrstnimi predavanji, delavnicami, študijami primerov in drugimi aktivnostmi se študentje neposredno seznanjajo s podjetniško prakso in poglabljajo svoja znanja.

Ob tem študente kot mentorji spodbujamo in podpiramo pri sodelovanju na najrazličnejših tekmovanjih, kjer so že poželi marsikateri uspeh, kot na primer na tekmovanjih ImagineCup, POPRI, Start-up vikendih ipd. Vsi naši magistrski študentje se udeležijo tudi odmevne mednarodne konference PODIM, kjer v dveh dneh pridobijo podjetniška znanja svetovno priznanih govorcev in si ustvarijo nove poslovne povezave tako s startup podjetniki, kot ustaljenimi podjetji in podpornim okoljem.

Ob tem pa seveda velja omeniti tudi naše tesno sodelovanje s Tovarno podjemov, univerzitetnim podjetniškim inkubatorjem, ki traja že vse od leta 2001. V njej lahko podjetni študenti pridobijo dodatna znanja, neposredno uporabna za njihovo podjetniško pot.

Dodatna podjetniška izobraževanja in različne podjetniške aktivnosti študentov so neposredno vključene tudi v pedagoški proces, saj lahko študenti z njimi opravijo del pedagoških obveznosti.

Koliko časa program že obstaja in kakšni so pretekli rezultati?

Magistrska študijska usmeritev Podjetništvo in inoviranje na EPF UM se je pričela izvajati z uvedbo bolonjskih študijskih programov na EPF UM, razvila pa se je iz starega znanstvenega magistrskega študija na tej fakulteti. Skupno imamo na EPF UM izkušnje s poučevanjem podjetništva že 25 let, kar nam daje verodostojnost in prepoznavnost v izobraževalnem prostoru.

O dobrih rezultatih študijskega programa priča tudi razpon zaposljivosti naših diplomantov tako v slovenskem kot mednarodnem poslovnem okolju. Številni prevzemajo vodenje družinskih podjetij, zasedajo vodilna mesta v slovenskih MSP-jih in tudi večjih gospodarskih sistemih. Nekateri pa najdejo zaposlitev tudi v subjektih podpornega okolja in drugih organizacijah.

Gea College, program Podjetniški management, odgovarja Rok Koželj, direktor marketinga

Kakšna je dodana vrednost programa - kako je drugačen od ostalih?

Študij je drugačen predvsem v tem, da je zasnovan kot nadgradnja in dopolnitev sicer zelo pomembnim podjetniškim znanjem. Učimo se spretnosti in veščin, ki jih sodobni vodja potrebuje, kot na primer tehnike mednarodnih pogajanj, strateški management, mednarodno poslovanje in rast podjetja v globalnem okolju, itd.

Na kakšne načine sodelujete s podjetji?

Na GEA College s podjetji sodelujemo v samem učnem procesu, kot tudi izven njega. V lanskem študijskem letu so študentje reševali poslovne izzive podjetij Sensilab in LOTRIČ Metrology. V sklopih t.i. študentskih izzivov so se študentje v manjših skupinah in pod mentorstvom podjetja ter fakultete preizkusili v iskanju poslovnih rešitev za omenjeni podjetji.

Na podoben način smo sodelovali tudi s podjetjem MIK Celje, kjer smo k sodelovanju povabili tudi vse druge zainteresirane za sodelovanje s podjetjem. Zmagovalka izziva je prejela šolnino za podiplomski študij ter priložnost za kariero v podjetju MIK.

Koliko časa program že obstaja in kakšni so pretekli rezultati?

Študijski program Podjetniški management je posodobljen podiplomski študij programa Podjetništvo, ki smo ga na GEA College začeli izvajati leta 2005. V prenovljeni program tako letos vpisujemo tretjo generacijo študentov.

Fakulteta za poslovne vede, Katoliški inštitut, magistrski program Poslovne vede, odgovarja doc. dr. Zoran Vaupot, MBA, dekan fakultete.

Kakšna je dodana vrednost vašega podjetniškega programa - kako je drugačen/boljši od ostalih?

Na naši fakulteti skušamo čim bolj posnemati preverjene prakse najboljših partnerskih fakultet z razvitega zahoda, zato že pri izbiri samih učiteljev v pedagoški proces vključujemo takšne, ki imajo tako potrebna teoretična znanja in hkrati ustrezne praktične izkušnje. Ko takšni učitelji v predavalnico pripeljejo goste iz prakse, je sinteza teorije in prakse zagotovljena, kar posledično vodi do uporabnih znanj na strani študentov.

Vsebine programov so po eni strani določene tako z uradno akreditacijo vsebin, po drugi strani pa je nujno, da jih v podrobnostih, ki niso predmet akreditacije, smiselno opredeli kompetenten učitelj. Ključ se torej skriva v podrobnostih, ki niso objavljene v oblikovno praviloma lepo predstavljenih opisih predmetov na spletnih straneh fakultet. S tem, ko na naši fakulteti sodelujemo s kompetentnimi učitelji torej posledično zagotavljamo tudi visoko kakovost programskih vsebin.

Pedagoška kompetenca učiteljev je, poleg kombinacije praktičnih izkušenj in teoretičnih znanj, ključnega pomena za prenos uporabnih znanj na študente. Nobena informacijska tehnologija ne more nadomestiti pristnega človeškega stika med učitelji in študenti, katerega sestavni deli so iskrena ljubezen do pedagoškega dela, vzajemno spoštovanje med učitelji in študenti ter delo v majhnih skupinah, kjer študentje nimajo občutka, da so del »velikoserijske proizvodnje«, ki je v fakultetnem svetu prevečkrat namenjena ohranjanju delovnih mest učiteljev in ne izobrazbi oseb, ki bodo našle svoje mesto na trgu dela.

Na kakšne načine sodelujete s podjetji?

S podjetji sodelujemo na tri načine. Prvi je obisk predstavnikov podjetij oz. organizacij pri nas (npr. s strani banke Sparkasse) in njihovo vključevanje v pedagoški proces. Drugi način je, da s študenti podjetja oz. organizacije obiskujemo (npr. Alpina, Banka Slovenije…), analiziramo njihovo poslovanje z različnih predmetnih vidikov, naša mnenja in ocene zapišemo ter posredujemo v komentar predstavnikom podjetij.

Včasih se z nami strinjajo, spet drugič ne, a za oboje je koristna iskrena izmenjava argumentiranih stališč, ki je pomemben del procesa učenja. Tretji način pa je naša tržna dejavnost, kjer podjetja za naše storitve, izobraževalne ali svetovalne, plačajo. To je tisti najzahtevnejši način sodelovanja s podjetji in tudi vanj bomo skušali v prihodnosti vključevati čim več naših študentov.

Kakšna je zgodovina programa in pretekli rezultati?

Magistrski program smo začeli izvajati šele v preteklem šolskem letu, zato o zgodovini še ne moremo govoriti. Pridobili smo sicer prve lastne izkušnje, a ker se zavedamo reka, ki pravi, da »se sicer vsi učimo na napakah; pametni na tujih, neumni pa na lastnih«, zato že nekaj let skrbno spremljamo najboljše svetovne prakse in tako z izogibanjem predvidljivim, že storjenim napakam drugih, delamo hitre korake naprej po bližnjicah. Že v prvem letu izvajanja programa so naši magistrski študenti v anonimni anketi ocenili kriterij »splošno zadovoljstvo z vsebino predmetov« z oceno (na lestvici 1-5) 4,3, popolnoma enako oceno pa smo dobili tudi za kriterij »splošno zadovoljstvo z delom učiteljev«.

Ker je veliko naših magistrskih študentov že zaposlenih, pomemben del tudi v lastni podjetniški praksi, je za prvo leto programa to izvrsten rezultat. Ker smo, tudi na osnovi opravljene ankete v pedagoški proces že uvedli vrsto izboljšav, utemeljeno pričakujemo še višje ocene zadovoljstva študentov za prihajajoče šolsko leto. Kot nekoncesionirana fakulteta se jasno zavedamo, da smo mi tukaj zaradi študentov in ne oni zaradi nas. In edino pomembno merilo kakovosti programa je, konec koncev, zaposljivost diplomantov. Po naših evidencah nihče izmed naših diplomantov dodiplomskega programa v tem trenutku ni brezposeln in vse delamo za to, da bo enako veljalo tudi za študente magistrskega študija.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
STARTAJ
Mladi Slovenci v tujini
Mladi SLO Nina iz Silicijeve doline: Če si dober v Sloveniji, imaš velike možnosti tudi v tujini

Idrijčanko Nino Troha je pot pred dvema letoma odpeljala v sončno Kalifornijo. Sprva je študirala na prestižni univerzi Stanford, nato...

STARTAJ
Startupozavri
Startupozavri Start-upi morajo biti včasih bolj potrpežljivi 2

Martin Blazinšek, ustanovitelj start-upa Enolyse in digitalni menedžer Plastike Skaza o neuspehih start-upov in kaj se iz tega lahko...

STARTAJ
Zgodbe
Zgodbe Primorec, ki je tradicionalno podjetje spremenil v start-up

Kako je novogoriški Goap z vlaganjem v svoje izdelke prebrodil 85-odstotni upad prihodkov v krizi in naposled dobil še semensko...

STARTAJ
Startupozavri
Startupozavri Robert Trnovec: Blockchain bo ustvaril resnično avtomatizirano prihodnost 2

Tehnologija veriženja blokov lahko pospeši digitalno preobrazbo, saj s pomočjo pametnih pogodb zmanjšuje »trenje« pri transakcijah in...