Kaj ponujajo slovenski podiplomski študiji podjetništva Kaj ponujajo slovenski podiplomski študiji podjetništva Pripravili smo »last minute« pregled podiplomskih programov za bodoče ali že obstoječe mlade podjetnike.
Kako trgovcem denar polzi skozi prste ali kako je plačevanje v trgovinah ujeto v preteklosti Kako trgovcem denar polzi skozi prste ali kako je plačevanje v trgovinah ujeto v preteklosti Plačilo s telefonom mora biti tako preprosto, da ga lahko naredi moja 80-letna babica ali pa 15-letna hčerka.
Novo v Ljubljani: S kolesarji vam pripeljejo hrano – storitev, ki po svetu cveti Novo v Ljubljani: S kolesarji vam pripeljejo hrano – storitev, ki po svetu cveti Mlado podjetje Ehrana.si želi z aplikacijo in dostavljavci na kolesih povezati ljubljanske restavracije in tiste, ki naročajo hrano na dom ali v službo. Storitev je že na voljo, za zdaj le v središču Ljubljane. S tehnologijo podprti dostavljavci so v tujini trenutno vroč poslovni model.
(intervju) Kaj lahko SAP ponudi slovenskim start-upom (intervju) Kaj lahko SAP ponudi slovenskim start-upom Intervju s Tino Vidergar, Sap Slovenija: Zanimajo jih start-upi, ki se ukvarjajo z internetom stvari, umetno inteligenco in velepodatki
(Intervju) Dean Čebohin, Flixbus: Slovenski trg nas zanima in pri tem ne potrebujemo državnih subvencij (Intervju) Dean Čebohin, Flixbus: Slovenski trg nas zanima in pri tem ne potrebujemo državnih subvencij Dean Čebohin, vodja razvoja Flixbusa za srednjo in vzhodno Evropo: Čez Slovenijo vsak dan pelje več kot 70 naših avtobusov. Do konca septembra bomo zgradili X, ki bo Slovenijo povezal z vsemi državami v soseščini.
Komentar

Poučevanje podjetništva ali kako to počnejo najboljši

30.08.2017  18:37
Izkušnje s priznane ameriške poslovne šole Babson College

»Podjetništvo ni niti znanost, niti umetnost. Je praksa.« Peter Drucker

V mesecu maju sem se udeležila petdnevnega strokovnega izobraževanja Price Babson Symposium for Entrepreneurship Educators v Welleslyju (Boston, Massachussets, ZDA). Izobraževanje je potekalo na mednarodno uveljavljeni poslovni šoli Babson College, ki se na lestvici U.S. News & World Report že 24 let zapored uvršča na prvo mesto najboljših poslovnih šol na področju podjetništva v Združenih državah Amerike.

Izobraževanje je bilo namenjeno učiteljem podjetništva, ki želijo spoznati nove, inovativne pristope pri poučevanju podjetništva in izmenjati primere dobre prakse s strokovnjaki z vsega sveta. Kljub temu, da je v nazivu programa zapisano, da je izobraževanje namenjeno učiteljem podjetništva, se nanj niso prijavili zgolj učitelji, temveč tudi posamezniki z dolgoletnimi podjetniški izkušnjami in z ambicijami po poučevanju, investitorji tveganega kapitala, snovalci politik in drugi strokovnjaki, ki so tako ali drugače povezani s podjetništvom (umetniki, designerji, psihologi ipd.).

Ne glede na to, iz kje smo udeleženci prihajali – Slovenija, Argentina, Kanada, Južna Koreja, Brazilija, Tajska, Avstralija, Danska, Indija, Saudska Arabija, Kitajska, Nemčija, Velika Britanija in ZDA, smo vsi prišli na izobraževanje z enakim namenom: Ugotoviti, kako to počnejo najboljši.

Kaj delajo drugače oz. česa mi ne delamo?

Že po gradivih, ki smo jih udeleženci prejeli mesec dni pred začetkom izobraževanja, in navodilih glede ustrezne priprave na seminar, nam je bilo jasno, da to ne bo klasično izobraževanje, kjer pet dni poslušaš ex-katera predavanja. Uvodno srečanje 63 udeležencev iz 14 držav je to samo še potrdilo.

Namen izvajalcev programa je bil, da preko izkustvenega učenja in nenehnega potiskanja udeležencev iz con udobja, izkusimo natanko to, kar občutijo študenti na naših predavanjih. K vsaki temi so pristopili z novo, drugačno tehniko poučevanja, vsak pristop pa je od nas udeležencev zahteval veliko skupinskega dela, dela na poslovnih primerih in razmišljanja izven okvirjev.

Večino časa je bilo zaradi tega neprijetno, včasih tudi nerodno, a neverjetno zabavno, predvsem pa učinkovito. Stvar, ki jo izkusiš in ne samo vidiš oz. slišiš, ima izjemen učinek. Od nekdaj pravijo, da se podjetništva ne da naučiti le iz knjig, in to drži. Podjetništvo zahteva od posameznika akcijo, ki prinaša tako možnost za uspeh kot tudi neuspeh. Neuspeh pa ni nič drugega kot priložnost za učenje, brez neuspeha ni napredka ne posameznika, ne družbe. In ker se strah pred neuspehom izkazuje kot eden od glavnih zaviralnikov podjetništva, treba mladim pomagati premagati ta strah.

Z nenehnim soočanjem z novimi izzivi in potiskanjem udeležencev izven naših con udobja so izvajalci programa dosegli, da smo iz izziva v izziv postajali vse bolj samozavestni z novimi pristopi in tehnikami poučevanja. Izkusiti smo morali, kakšni so občutki, ko delujemo v negotovih in nejasnih situacijah, kar je bistvo podjetništva. Le to od posameznika ne zahteva predvidevanja prihodnosti, temveč sposobnost delovanja v negotovih situacijah.

Podjetništvo zahteva od posameznikov, da v težavah prepoznajo priložnosti. In to je tisto, česar si želijo na Babsonu naučiti njihovih diplomantov. Njihov cilj ni ustvariti podjetnike, temveč podjetne posameznike, ki bodo znali uspešno krmariti v današnjih, izredno nestabilnih in nepredvidljivih razmerah – ekonomskih, kulturnih in političnih.

Na Babsonu pravijo, da podjetništvo ni proces, saj proces narekuje, da bo posameznik preko vnaprej določenih korakov prišel do želenega rezultata. Podjetništvo nikakor ni predvidljivo in deluje v negotovih okoliščinah, zato takšna opredelitev zanj ne more biti ustrezna. Njihov pristop poučevanja podjetništva razume podjetništvo kot metodo, ki zahteva poučevanje podjetniškega razmišljanja in obnašanja. Zgolj razumevanje in poznavanje ne zadostujeta več, znanje je treba uporabiti v praksi in izkusiti posledice določenega ravnanja.

Temeljna razlika med poučevanjem podjetništva na Babsonu in v Sloveniji je v tem, da oni podjetništva ne poučujejo kot zaporedja nekih korakov, ki vodijo do uspeha, temveč kot način razmišljanja. Preko različnih metod pomagajo posameznikom, da v študijskih letih razvijejo podjetno razmišljanje, ki je kasneje osnova za njihovo uspešno poklicno pot. Pristopi, ki jih uporabljajo so sicer osnovani na različnih teorijah, a s tem študente ne seznanjajo, saj ozadje določenih pristopov ni bistvenega pomena.

Ključno je, da se študenti aktivirajo, se sami preizkusijo in se na podlagi prakse učijo. Poleg tega nudijo študentom možnost, da preko različnih natečajev in dogodkov, ki se redno odvijajo na kampusu, predstavijo sebe in svoje poslovne zamisli ostalim kolegom, profesorjem in potencialnim investitorjem. Bojazen, da je na praksi temelječi pristop k poučevanju podjetništva premalo »znanstven« in da ne vodi do doseganja kompetenc, ki se pričakujejo na poslovnih šolah, je popolnoma odveč.

Svoje metode ne želijo nobenemu vsiliti, so jo pa z veseljem pripravljeni deliti z vsemi, ki tako kot oni želijo s poučevanjem podjetništva izobraziti podjetne posameznike, ki bodo preko ustvarjanja družbene in ekonomske vrednosti v družbi naredili spremembo.

Kaj se lahko iz tega naučimo?

S podobnimi stvarmi se v okviru podjetniških predmetov ukvarjamo na UP Fakulteti za management. Razlikuje se le okolje, v katerem delujemo in viri, s katerimi razpolagamo. Študentom dajemo priložnost delati na konkretnih poslovnih izzivih, jih povezujemo s startup podjetji, z njimi razvijamo inovativne rešitve po metodologiji dizajnerskega razmišljanja, pri čemer uporabljamo najsodobnejše pristope kot je Lean Starup in orodja kot je Business model Canvas. V tekočem študijskem letu smo sodelovali s primorskim podjetjem Atech d.o.o., v sodelovanju s katerim so študenti razvili prototip stojala za izbrano orodje blagovne znamke Perles. Z Občino Izola in Javnim zavodom za spodbujanje podjetništva in razvojne projekte Občine Izola so študenti iskali inovativne rešitve in pristope pri spodbujanju uporabe javnega prevoza v Občini Izola in vzpostavitvi antičnih in novih morskih poti v obalnih občinah.

V preteklih letih smo uspešno sodelovali tudi s podjetjem KMK Box d.o.o., zavarovalnico Tilia d.d., Primorskimi novicami d.o.o., Planet GV d.o.o. in drugimi podjetji iz regije in izven nje. S tovrstnimi oblikami sodelovanja s podjetji omogočamo študentom, da koncepte in orodja, ki jih spoznajo v okviru naših predmetov, takoj preizkusijo v praksi in sami preverijo, kako zadeve delujejo in kakšne učinke ima to na delovanje podjetja. Poleg tega pa s tem omogočimo perspektivnim študentom, da že v času študija navežejo stike s potencialnimi delodajalci.

Izobraževanje na Babsonu nam je omogočilo, da smo spoznali nove pristope poučevanja podjetništva, izmenjali primere dobre prakse iz celega sveta ter vzpostavili mrežo kontaktov, s katerimi si bomo pri poučevanju podjetništva postali še boljši.

Včasih potrebujemo le malo več poguma za eksperimentiranje novih pristopov. Predvsem pa si moramo upati biti drugačni. Inovativnosti ni mogoče poučevati s klasičnimi pristopi, ki so bili v drugačnih družbenih in ekonomskih razmerah uspešni. Poučevanje inovativnosti zahteva od učitelja, da je tudi sam inovativen in drzen.

Zaključek ali začetek vsega

Po petih intenzivnih dneh izkušanja podjetništva in inovativnih pristopov poučevanja podjetništva nam je vodja programa, prof. dr. Heidi Neck, postavila zelo konkretno vprašanje: »Kaj bo prva stvar, ki jo boste naredili, ko se vrnete nazaj na vaše inštitucije?«. Od nas je zahtevala konkretno aktivnost, zato bom tudi jaz vprašala vse, ki se spogledujete s podjetništvom: »Kaj bo pa vaš prvi korak k uresničitvi vaše poslovne ideje?«.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
STARTAJ
Zgodbe
Zgodbe Slovenci, ki načrtujejo postati glasbeni Airbnb

Viberate bi industrijo žive glasbe (koncerti, zabave, festivali) rad naredil bolj pregledno in preprosto – podobno, kot je Airbnb...

STARTAJ
Zgodbe
Zgodbe Novo v Ljubljani: S kolesarji vam pripeljejo hrano – storitev, ki po svetu cveti 6

Mlado podjetje Ehrana.si želi z aplikacijo in dostavljavci na kolesih povezati ljubljanske restavracije in tiste, ki naročajo hrano na...

STARTAJ
Startupozavri
Startupozavri (intervju) Kaj lahko SAP ponudi slovenskim start-upom

Intervju s Tino Vidergar, Sap Slovenija: Zanimajo jih start-upi, ki se ukvarjajo z internetom stvari, umetno inteligenco in velepodatki

STARTAJ
Novice
Novice Kako trgovcem denar polzi skozi prste ali kako je plačevanje v trgovinah ujeto v preteklosti

Plačilo s telefonom mora biti tako preprosto, da ga lahko naredi moja 80-letna babica ali pa 15-letna hčerka.

STARTAJ
Novice
Novice Kaj ponujajo slovenski podiplomski študiji podjetništva 1

Pripravili smo »last minute« pregled podiplomskih programov za bodoče ali že obstoječe mlade podjetnike.

STARTAJ
Startupozavri
Startupozavri Poučevanje podjetništva ali kako to počnejo najboljši

Izkušnje s priznane ameriške poslovne šole Babson College