6 obetavnih mladih podjetij za 2018 6 obetavnih mladih podjetij za 2018 S pomočjo Iniciative Start:up Slovenija, Poslovnih angelov Slovenije, ABC pospeševalnika in Zavoda mladi podjetnik smo izbrali šest ekip, ki imajo po našem mnenju rešitev, zanimivo za globalne trge, in možnost za hitro rast.

Z njihovo rešitvijo dobrodelnost še nikoli ni bila enostavnejša (in cenejša)

19.11.2015  08:52  Dopolnjeno: 19.11.2015 09:10
Bi radi prispevali za gasilce ali Rdeči križ? Treba si bo ogledati nekaj oglasov ...
Z njihovo rešitvijo dobrodelnost še nikoli ni bila enostavnejša (in cenejša)

Chariyo je platforma za množično financiranje dobrodelnih projektov. Obiskovalci projekt podprejo tako, da si ogledajo video oglas enega od sodelujočih podjetij in odgovorijo na nekaj kratkih vprašanj. Na ta način »zaslužijo« znesek v višini okoli enega evra, ki ga nato namenijo za financiranje dobrodelnega projekta po lastni izbiri.

Kaj pa imajo od vsega tega podjetja? Ta lahko platformo izkoristijo za učinkovito in nevsiljivo oglaševanje ter se s podpiranjem dobrodelnih projektov izkažejo za družbeno odgovorna, pojasnjuje Peter Černuta, ki v šestčlanski ekipi skrbi za sodelovanje s podjetji.

chariyo.1447884351.jpg.s.720px.jpg
Del ekipe Chariyo: David Černuta, Mina Arko, Peter Černuta. Foto: Matej Pušnik

Nov način oglaševanja

Trenuten način spletnega in mobilnega oglaševanja je namreč precej neučinkovit, saj ostane večina oglasov na spletu neopaženih, kažejo raziskave. »Zato podjetjem ponujamo nov način komuniciranja s potrošniki. Digitalno oglaševanje in tržne raziskave združujemo z dobrodelno noto - video oglasi sodelujočih podjetij so prikazani na nevsiljiv in učinkovit način, možnost ciljanja oglasov pa poskrbi, da gre denar za dobrodelne projekte, ki jih izbere točno določena ciljna skupina,« dodaja Černuta.

Bolj kot ste aktivni, bolj ste tudi dobrodelni

Osnovni oglas je sestavljen iz video posnetka in pripadajočih vprašanj, s katerimi Chariyo preveri, ali si je uporabnik oglas dejansko ogledal. Podjetja lahko h oglasu dodajo še nekatere ostale elemente, denimo uporabnika prosijo za odgovore na dodatna vprašanja (na primer za tržne raziskave), mu ponudijo sodelovanje v nagradni igri, prosijo za elektronski naslov, za objavo na Facebooku ali pa za obisk njihove spletne strani.

»Več aktivnosti kot jih opravi uporabnik, večji znesek zasluži za izbrani projekt,« dodaja Černuta. Uporabniki lahko denar zbirajo prek mobilne aplikacije ali spletne strani chariyo.com.

Denar gre prek platforme

Najmanjšo višino sredstev določi prijavitelj projekta - to je lahko posameznik ali dobrodelna organizacija. Podjetje ima na voljo orodja, s katerimi določi, koliko sredstev želi nameniti za projekte na platformi, torej tedenski ali mesečni budžet. »Donacije se stekajo prek fundacije Chariyo, ki ob koncu meseca na podlagi ogledanih oglasov sredstva razdeli med projekte,« razlaga sogovornik.

Platforma se financira od odstotka, ki ga zaračunajo podjetjem. »Za dobrodelne projekte namenimo 75 odstotkov prihodkov, četrtino pa zadržimo za delovanje, razvoj in pridobivanje novih podjetij. Pomembno pa je poudariti, da ko uporabnik na platformi zasluži en evro, se ta evro v celoti nameni za dobrodelni projekt.«

Untitled-1.1447884661.jpg.c.960px.jpg

Za razvoj okoli 30 tisoč evrov

Chariyo bo sicer predvidoma zaživel ob koncu januarja. »Trenutno se ukvarjamo s pridobivanjem podjetij. Za začetek ciljamo na okoli deset podjetij, je pa vse skupaj odvisno tudi od budžeta, ki ga bodo namenila za projekte,« razlaga Černuta, ki stroške razvoja ocenjuje na 30 tisoč evrov.

Platformo je ekipa predstavila tudi nekaterim dobrodelnim organizacijam, ki delujejo v Sloveniji, kot so Nacionalni forum humanitarnih organizacij NFHOS, Rdeči križ Slovenije, Gasilska zveza Slovenije, Zveza društev za cerebralno paralizo Slovenije SONČEK in ostale. Odzivi so bili po besedah Čerunte zelo pozitivni, »večina nam je tudi obljubila podporo«.

Zakaj je Chariyo drugačen?

Platform za množično financiranje dobrodelnih projektov je po svetu sicer kar nekaj, ena bolj priljubljenih je Youcaring. »Donacije na teh platformah so možne zgolj prek klasičnih transakcijskih sistemov, kot je PayPal. Tega pa pri nas ni,« sogovornik izpostavlja eno izmed konkurenčnih prednosti.

Chariyo želi ekipa najprej preizkusiti v Sloveniji, ko bo koncept potrjen pa načrtujejo širitev v tujino, najprej v Veliko Britanijo in ZDA.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.