»Na slovenskih faksih učijo sami teoretiki, kar se v Kanadi in ZDA ne more zgoditi« »Na slovenskih faksih učijo sami teoretiki, kar se v Kanadi in ZDA ne more zgoditi« »Slovenski javni izobraževalni sistem ni v toku s časom«, pravijo trije mladi Slovenci, ki za študente organizirajo poletno šolo v Torontu, skupaj s pospeševalnikom ABC pa nameravajo ponudbo razširiti tudi na druga večja svetovna mesta.
Intervju: Če ti v Sloveniji enkrat ne uspe, si že »luzer« Intervju: Če ti v Sloveniji enkrat ne uspe, si že »luzer« »Če želimo, da bo Slovenija čez deset let inovativna, moramo delo v osnovnih šolah in vrtcih začeti že danes,« je prepričan Borut Likar, inovator, podjetnik in profesor na koprski fakulteti za management.
Zadušena strast v podjetju Zadušena strast v podjetju Ali poznate izrek: "Prestrašeni je na pol premagan"?
Spoznajte ljubljanske doktorje, ki so prepričali ameriškega in švicarskega vlagatelja Spoznajte ljubljanske doktorje, ki so prepričali ameriškega in švicarskega vlagatelja Genialis za raziskovalce razvija tehnologijo, s katero lažje urejajo in bolje razumejo velike količine podatkov, ki nastanejo v laboratorijih. Pred tedni so dobili dva milijona evrov vložka, za katerega upajo, da jih bo izstrelil na ameriški trg.
Logistični start-upi: kako gre GoOptiju, Eurosenderju, 45HC, OriginTrailu, Nervtehu Logistični start-upi: kako gre GoOptiju, Eurosenderju, 45HC, OriginTrailu, Nervtehu Pri OriginTrailu so že razvili rešitve na podlagi tehnologije blockchain; to bo verjetno naslednji razvojni korak tudi za nekatere druge logistične start-upe

Na splet po računalnik, parfum ali - podjetje

21.10.2015  14:39
Tomo Senekovič je postavil spletni portal BorzaPosla.si, ki ponuja pregled nad slovenskimi podjetji, ki so naprodaj.

Portal omogoča, da lastnik podjetja, obrti, franšize ali prodorne poslovne ideje, objavi namero o prodaji svojega posla, obenem pa lahko tisti, ki iščejo podjetniške priložnosti, do teh pridejo hitreje.

tomo-senekovic.1445430165.jpg.n.960px.jpg

»Bistvo našega spletnega mesta je torej ponuditi stik med tistim, ki prodaja, in tistim, ki bi rad kupil. Prodajajo se sicer zgolj aktivna podjetja z uspešno zgodovino - torej z utečenim poslom, in ne novo ustanovljena podjetja, kot jih prodajajo številne, tematsko sorodne spletne strani,« razlaga Tomo Senekovič, ekonomist, ki je portal zasnoval in ga v začetku leta predstavil trgu.

Uporabniki lahko na spletni strani med drugim prodajo celotno podjetje (d.o.o., skupaj z vsem premoženjem in posli), poslovno idejo (poslovni načrt), sredstva (npr. nepremičnine, zaloge, opremo), bazo strank, know - how, dobro ime in ostalo.

Kaj se prodaja

Oglasi so razvrščeni v različne kategorije; od storitev, gradbeništva, logistike do proizvodnje in turizma. Med drugim smo na portalu našli oglas za prodajo »ustanove za tkiva in celice«, »welness in fitnes centra«, »prevoznega podjetja«, »delikatese in pa »tiskarskega podjetja«.

Običajno se prodajajo manjša podjetja, najbolje zastopani sta storitvena panoga in trgovina. »To so lahko majhni posli, spletne strani ali celo poslovne ideje, ki se prodajajo za nekaj 100 evrov, pa vse do malo večjih proizvodnih in trgovskih podjetij, ki se prodajajo tudi za milijon evrov ali več,« dodaja Senekovič.

Za prodajalce brezplačno, za kupce 48 evrov na mesec

Oddaja oglasa za prodajo posla je sicer brezplačna - s tem se po besedah Senekoviča zagotavlja številčnost oglasov, ki delajo portal zanimiv in vsebinsko bogat. Vsak oglas pred objavo skrbno pregledajo in po potrebi zahtevajo vnos dodatnih, reprezentativnih podatkov o podjetju, ki je naprodaj. »Na ta način zagotavljamo tudi verodostojnost portala,« dodaja sogovornik.

Tisti, ki iščejo poslovne priložnosti - torej investitorji oziroma potencialni kupci -, pa za dostop do podrobnejših informacij in za možnost kontaktiranja prodajalca, plačujejo 48 evrov za mesečno oziroma 96 evrov za letno naročnino.

Vsak teden do pet novih oglasov

Na portalu je trenutno več kot 80 oglasov, vsak teden se seznam podaljša za novih tri do pet. Po besedah sogovornika ima BorzaPosla.si več kot tri tisoč uporabnikov (brezplačen in plačljiv dostop skupaj), ki portal v povprečju obiščejo dvakrat mesečno. Senekovič sicer pravi, da portal deluje zgolj kot »kontaktna oseba med dvema stranema«, zato neposrednega vpogleda v število realiziranih poslov za zdaj še nimajo.

»Postati namreč želimo glavni vir informacij in storitev za vse, ki si v Sloveniji želijo posel bodisi prodati ali kupiti,« načrte opisuje sogovornik. S tem razlogom vse prihodke - lani jih je podjetje Tomsen imelo 60 tisoč evrov - Senekovič namenja za nadaljnji razvoj portala. »V načrtu imamo na eni strani širitev funkcionalnosti portala, na drugi strani širitev na nove trge,« dodaja.

Pred dnevi so lansirali prve dodatne storitve. Za podjetnike, ki bi želeli posel prodati prek portala nudijo vrednotenje podjetja in pripravo prodajnega prospekta, za kupce pa skrbni pregled posla pred nakupom.

Razlogi za prodajo

Na eni strani imamo lastnike podjetij, ki so tik pred upokojitvijo, nimajo logičnega družinskega naslednika za posel, zato se jim prodaja zdi najbolj logična izhodna strategija.

Veliko prodajalcev v svojih oglasih omenja tudi prodajo zaradi pomanjkanja časa, tu gre po navadi za popoldanske podjetnike, ki so svojo poslovno idejo pripeljali do določene točke od koder se ne znajdejo dalje.

Razlog za prodajo posla je lahko tudi prezadolženost, v osebnem ali poslovnem življenju in kupci takega podjetja si z malo iznajdljivosti lahko zelo poceni kupijo vstopnico v svet podjetništva, saj lastnik tako podjetje prodaja iz nuje, potrebuje finančna sredstva in je zato pripravljen svoj posel prodati po diskontni ceni. Imamo pa tudi zgodbe o uspehu, perspektivna podjetja, ki na ta način iščejo vire za rast poslovanja, razlaga Senekovič.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
STARTAJ
Zgodbe
Zgodbe 6 obetavnih mladih podjetij za 2018

S pomočjo Iniciative Start:up Slovenija, Poslovnih angelov Slovenije, ABC pospeševalnika in Zavoda mladi podjetnik smo izbrali šest...

STARTAJ
Startupozavri
Startupozavri Intervju: Če ti v Sloveniji enkrat ne uspe, si že »luzer« 3

»Če želimo, da bo Slovenija čez deset let inovativna, moramo delo v osnovnih šolah in vrtcih začeti že danes,« je prepričan Borut...

STARTAJ
Zgodbe
Zgodbe »Na slovenskih faksih učijo sami teoretiki, kar se v Kanadi in ZDA ne more zgoditi« 15

»Slovenski javni izobraževalni sistem ni v toku s časom«, pravijo trije mladi Slovenci, ki za študente organizirajo poletno šolo v...

STARTAJ
Startupozavri
Startupozavri Kaj se je naučil inženir Siniša, ki je korpookolje za tri mesece zamenjal s start-up pospeševalnikom

Ena največjih evropskih korporacij svojim zaposlenim, tudi Slovencem, omogoča, da za tri mesece pustijo redne delovne obvez­nosti in...

STARTAJ
Novice
Novice Uspešni podjetniki so starejši, kot si mislite

Če vam v mladosti ni uspelo, lahko najboljše šele prihaja