Kaj ponujajo slovenski podiplomski študiji podjetništva Kaj ponujajo slovenski podiplomski študiji podjetništva Pripravili smo »last minute« pregled podiplomskih programov za bodoče ali že obstoječe mlade podjetnike.
Kako trgovcem denar polzi skozi prste ali kako je plačevanje v trgovinah ujeto v preteklosti Kako trgovcem denar polzi skozi prste ali kako je plačevanje v trgovinah ujeto v preteklosti Plačilo s telefonom mora biti tako preprosto, da ga lahko naredi moja 80-letna babica ali pa 15-letna hčerka.
Novo v Ljubljani: S kolesarji vam pripeljejo hrano – storitev, ki po svetu cveti Novo v Ljubljani: S kolesarji vam pripeljejo hrano – storitev, ki po svetu cveti Mlado podjetje Ehrana.si želi z aplikacijo in dostavljavci na kolesih povezati ljubljanske restavracije in tiste, ki naročajo hrano na dom ali v službo. Storitev je že na voljo, za zdaj le v središču Ljubljane. S tehnologijo podprti dostavljavci so v tujini trenutno vroč poslovni model.
(intervju) Kaj lahko SAP ponudi slovenskim start-upom (intervju) Kaj lahko SAP ponudi slovenskim start-upom Intervju s Tino Vidergar, Sap Slovenija: Zanimajo jih start-upi, ki se ukvarjajo z internetom stvari, umetno inteligenco in velepodatki
(Intervju) Dean Čebohin, Flixbus: Slovenski trg nas zanima in pri tem ne potrebujemo državnih subvencij (Intervju) Dean Čebohin, Flixbus: Slovenski trg nas zanima in pri tem ne potrebujemo državnih subvencij Dean Čebohin, vodja razvoja Flixbusa za srednjo in vzhodno Evropo: Čez Slovenijo vsak dan pelje več kot 70 naših avtobusov. Do konca septembra bomo zgradili X, ki bo Slovenijo povezal z vsemi državami v soseščini.

Študentje in profesorji razvili tiskarsko barvo, ki opozarja na pokvarjene izdelke

16.04.2015  12:38
V bližnji trgovini ste kupili zamrznjen zrezek, ki pa ni bil pravilno skladiščen, zato obstaja možnost, da je pokvarjen. S slovensko inovacijo boste lahko že na prvi pogled ugotovili, da je nekaj narobe.

Študentje in profesorja ljubljanske univerze so namreč razvili barvo, ki pri določeni temperaturi samo enkrat spremeni svojo barvo in tako prek pametne nalepke opozori na napake ali nevarnosti. Za izum so prejeli tudi letošnjo Rektorjevo nagrado za naj inovacijo.

Ker elektronski mediji hitro izpodrivajo tiskane informacije, je tiskarstvo v vedno večjih težavah in intenzivno išče alternativne rešitve. Za nove tiskarske izdelke so zanimive tiskarske barve, ki ne prispevajo le barve, ampak izdelku dodajajo tudi druge koristne lastnosti. Primer so tako imenovane kromogene tiskarske barve, ki spreminjajo barvo v skladu z vplivom, ki prihaja iz okolice.

Sprememba barve glede na temperaturo

Zmagovalna ekipa letošnjega natečaja Rektorjeva nagrada za naj inovacijo Univerze v Ljubljani se ukvarja prav s tovrstnimi materiali, natančneje s takimi, ki imajo termokomni efekt, kjer je barva odvisna od temperature.

Razvili so namreč pametno tiskarsko barvo, ki omogoča izdelavo temperaturnih indikatorjev (denimo pametnih nalepk) z enkratno barvno spremembo pri nizkih temperaturah, razlaga Kristina Bašnec, študentka zadnjega letnika doktorskega študija na biotehnični fakulteti in članica ekipe.

Enostavno povedano: potrošnik bo na izdelkih, kot so zamrznjena hrana, zdravila, premazi, sadike, lahko hitro opazil, ali se je temperatura izdelka med distribucijskim procesom kaj spremenila. »Če je bila nalepka na izdelku najprej bela, se bo s spremembo temperature denimo obarvala modro, pri čemer se po vrnitvi na začetno temperaturo ne bo več obarvala belo,« pojasnjuje Bašnečeva. Gre torej za ireverzibilno barvno spremembo.

id-rektorjeve-1.20150416123324.png.n.600px.png
Študentka zadnjega letnika doktorskega študija na biotehnični fakulteti Kristina Bašnec predstavlja inovacijo na izboru za letošnjo Rektorjevo nagrado

Za večjo varnost potrošnikov

Potrošniki bi bili z uporabo novih indikatorjev bolj zaščiteni pred izdelki dvomljive kvalitete zaradi neustreznega skladiščenja, transporta in rokovanja s temperaturno odvisnimi izdelki. »Uporabnik bo lahko hitro ugotovil, ali je prišlo do napak, ali obstaja izpostavljenost biološkemu tveganju in podobno,« še dodaja Bašnečeva. Od konkurenčnih materialov so po njenih besedah boljši zaradi »nizkih stroškov proizvodnje, do desetkrat nižje cene in možnosti grafičnega oblikovanja«.

Možnosti uporabe je veliko, v avtomobilski, prehrambni in farmacevtski industriji, pa tudi v industriji pijač pri transportu in skladiščenju izdelkov, torej povsod, kjer nedosežena ali presežena temperatura vpliva na varnosti in kakovost končnega izdelka.

Nizka cena in poljuben dizajn nalepk

Nova tiskarska barva je sicer material, ki je prilagojen za katero od klasičnih tiskarskih tehnik na poljubne površine, najpogosteje papirne in plastične materiale. »Izdelava indikatorjev s tiskom omogoča velike naklade z nizko ceno posameznega kosa in poljubnim dizajnom,« dodaja sogovornica.

Opisane tiskarske barve še ni na tržišču, zato jo po ustrezni zaščiti nameravajo tržiti kot plod slovenskega znanja. »Pomembno je tudi, da je za vsako aktivacijsko temperaturo potrebno razviti poseben aktivni material, zato zahteva trženje takega izdelka stalno uporabo specialnega znanja za izdelavo ustreznih receptur,« še razlaga Bašnečeva.

Nova delovna mesta za mlade raziskovalce

»Upamo, da bomo lahko ustvarili tudi nekaj novih kvalitetnih delovnih mest, zlasti za mlade raziskovalce in inovatorje, ter utrdili pomen našega znanja s prenosom v industrijo. Pri tem bomo s pridom uporabili tudi svetovanje Ljubljanskega Univerzitetnega Inkubatorja.

inovacija-rektorjeve.1429180538.jpg.w.960px.jpg
Skupino, ki je prejela prvo nagrado za svojo inovacijo, sestavljajo Mojca Friškovec, Kristina Bašnec, Bojana Boh Podgornik, Boštjan Šumiga in Marta Klanjšek Gunde

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
STARTAJ
Zgodbe
Zgodbe Slovenci, ki načrtujejo postati glasbeni Airbnb

Viberate bi industrijo žive glasbe (koncerti, zabave, festivali) rad naredil bolj pregledno in preprosto – podobno, kot je Airbnb...

STARTAJ
Zgodbe
Zgodbe Novo v Ljubljani: S kolesarji vam pripeljejo hrano – storitev, ki po svetu cveti 6

Mlado podjetje Ehrana.si želi z aplikacijo in dostavljavci na kolesih povezati ljubljanske restavracije in tiste, ki naročajo hrano na...

STARTAJ
Startupozavri
Startupozavri (intervju) Kaj lahko SAP ponudi slovenskim start-upom

Intervju s Tino Vidergar, Sap Slovenija: Zanimajo jih start-upi, ki se ukvarjajo z internetom stvari, umetno inteligenco in velepodatki

STARTAJ
Novice
Novice Kako trgovcem denar polzi skozi prste ali kako je plačevanje v trgovinah ujeto v preteklosti

Plačilo s telefonom mora biti tako preprosto, da ga lahko naredi moja 80-letna babica ali pa 15-letna hčerka.

STARTAJ
Novice
Novice Kaj ponujajo slovenski podiplomski študiji podjetništva 1

Pripravili smo »last minute« pregled podiplomskih programov za bodoče ali že obstoječe mlade podjetnike.

STARTAJ
Startupozavri
Startupozavri Poučevanje podjetništva ali kako to počnejo najboljši

Izkušnje s priznane ameriške poslovne šole Babson College